روبات ها و دانش آموزان در کنار هم در مدارس کره جنوبی
روبات ها و دانش آموزان در کنار هم در مدارس کره جنوبی

در کره جنوبی روباتها در آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می گیرند تا به نیاز روزافزون معلم زبان انگلیسی پاسخ داده باشند. در این کشور به اندازه کافی معلم انگلیسی زبان وجود ندارد ولی در فیلیپین آنها فراوانند. به همین دلیل دولت کره جنوبی با بنیاد نهادن برنامه ای در شهر دایگو در جنوب شرقی کشور معلمان انگلیسی را در قالب شخصیت های روباتی به کلاس های درس وارد کرد.
در 21 مدرسه ابتدایی، 29 روبات طراحی شده توسط موسسه علوم تکنولوژی وجود دارد.
این روبات ها، از راه دور توسط معلمان انگلیسی از فیلیپین کنترل می شوند. آنها در کلاس می گردند تا با دانش آموزان صحبت کنند کتاب بخوانند و روی صدای موسیقی با تکان دستها و سرشان برقصند.
کیم مون سانگ می گوید: “هدف ما این نیست که اینگ کی معلم واقعی انگلیسی شود بلکه می خواهیم که او دستیار معلمان کره ای شود. ما فکر می کنیم که موفق شده ایم چون دانش آموزان علاقه بیشتری به زبان انگلیسی پیدا کرده اند و تلفظشان نیز بهتر شده است.”
اینگ کی همچنین می تواند به صورت روباتی مستقل کارکند و با شاگردان ارتباط متقابل برقرار کند.
کانگ مین جون می گوید: “من کلاس اینگ کی را دوست دارم. در ابتدا ما همیشه ترانه “سلام” را می خوانیم سپس چیزهای تازه ای را که قبلا هیچ وقت یاد نگرفته بودیم را یاد می گیریم. در آخر گروه هایی تشکیل می دهیم و به انگلیسی بازی می کنیم.”
توسط این تکنولوژی که حرکات را ردیابی می کند این صفحه نمایشگر تخت، حالات چهره معلمان را که در کشور دیگری هستند تقلید می کند.
دانش آموزان با روبات ها تنها نیستند و معلمان واقعی در کلاس های درس حاضرند.
در دو سال آینده دولت کره اینگ کی را به تمام کودکستان های کشور می فرستد تا نه تنها انگلیسی را بیاموزند بلکه در تدریس ریاضی، علوم و هنر نیز مفید واقع شوند.
دو جو هیون می گوید: “هنگام اولین کلاس های درس بچه ها خیلی راحت نبودند. آنها فکر می کردند که معلم انگلیسی درون روبات است. به همین دلیل من به آنها توضیح دادم که انگ کی چگونه کار می کند و حالا با خیال راحت با آن یاد می گیرند. آنها اکنون واقعا راحت هستند “.
اداره آموزش و پژوهش اطلاعات کره که روبات های رایانه ای را توسعه داده است باور دارد که این روباتها تاثیر مثبتی برای تامین فرصت آموزش برابر به همه دانش آموزان را دارند.